youandmerebellen

Ut med den gamla...

Publicerad 2011-01-23 00:56:16 i Allmänt

Och in med den nya barnvagnen.:). Känns lite weird ändå att vi inte har den vagnen än..Att lixom Ellen låg sina första turer i den vagnen från hon var ca en och en halv vecka tills 12,5månad gammal :) Att hon o jag har gått så mycket med den vagnen alla mysiga promenader,alla äventyr vi var ute med den,Hon o jag <3

Men men skönt o bli av med den nu iaf,var en kombivagn.Crescent ATV.Kommer ihåg när jag letade på blocket och såg den.Sommaren 09 var det,när hon var pytteliten i min mage <3 I miss thoose times <3 Gå med Graviditets mage, känna alla mysiga sparkar ,se en fot eller hand röra sig. Haha o jag hon kunde verkligen röra sig extremelly in there:)). Iaf så såg jag den på blocket ringde om den,googlade och sökte info om det och den verkade ju superbra! Rådfrågade med mina föräldrar och vips så satt jag på bussen ner till gbg,för att kolla på en barnvagn! Kollade på den utanför centralen i gbg och ja jag köpte den.Vågade ju inte riskera att den skulle försvinna^^.Men haha snacka om det kändes overkligt att gå med en barnvagn helt plötsligt:P


Denna barnvagn är identisk med den vi sålde :))

Spec inne på centralen när man såg tex det stället man alltid brukade sitta o vänta på ens kompisar o gå vidare o festa :P Haha, och det kändes weird på tåget hem att ta den dära hissen upp:P Nuförtiden så e det som om jag alltid har gjort det för det känns som att hon har varit med mig jämt <3 Och det e så kul när jag e ensam utan henne,utan barnvagn ja då går jag även då till hissen o står o väntar o väntar men sen märker jag ju en tomhet..Min goding är inte där med mig just då^^ Så man är ju verkligen van även fast hon e lite över 1år,man vänjer sig ganska så fort även fast det tog ett par veckor för mig att vänja mig helt riktigt att jag verkligen har en dotter och att jag blivit mamma!

Hon är mitt Syre ,min luft utan min Ellen kan jag inte andas <3 Äkta kärlek <3

Nu har vi iaf en Emmaljunga Scooter:) Special Edition^^^Why? jo för att det e ett provexemplar från emmaljunga med lackningen på chassit:D Så det finns bara en med just den lackningen i hela världen o det e våran:D:D mohaha. Sen hittade jag ett märke på lacken oxå så vi fick ett litet avdrag:))Tack Beginners på Överby^^ Vagnen är svart tyg och chassit är rosa o vitt^^Me like:D<3

Idag somnade inte min goding förrens 23:30 :O Blev hysterisk när jag skulle lägga henne tidigare kan ju inte låta henne ligga själv i sin säng hysterisk o gråta. Nej fy , tar så mycket i mitt hjärta.Då får hon väl sitta uppe med mig så länge hon mår bra <3 Viktigaste av ALLT! Dom små går ju igenom faser,inte lätt och vara liten...

Hade ju tänkt att Ellen skulle börja dagis men då var det sökta dagiset helt jävla dumt fullt :(. Typiskt! Så jag har ringt om dagmamma,har varit hos 2 här istan som har haft platser. Men det är ju så typiskt där man känner för att lämna sitt barn o känna att hon har det bra , nej där är det fullt! Och där det finns plats där har jag inte gillat.Den första jag var hos hon närmade sig säkert 65 och tog sig för ryggen när hon skulle plocka upp något på ryggen och sa : Ajajaj. :O. Ifall det gör så ont i ryggen då ska man väl inte jobba som dagmamma av alla yrken?? Sen var det minsta minimala lekrummet.Tycker ändå barn ska ha lite lekyta att leka på inte en liten ynka plätt?!
Nej så hon gilla jag inte.

Sen var vi hos en i förrgår och hon bodde i ett stort hyreshus.Var hur trångt som helst inne i lägenheten o hur ska 7 barn få plats i ett litet lekrum?Nej tack! Sen hade jag gärna sett att det fanns trädgård rakt utanför huset men blir ju annat med hus och en lägenhet. Jag själv bor i lägenhet och det blir ju en helt annan frihet att hon får springa runt så mycket hon vill i en trädgård istället för en park. parker går vi ju till själva. Vill att hon ska känna att hon kan leka på en stor yta,springa runt ute och ha kul.I lekparker för allmänheten blir det ju begränsat..

Så jag ska gå hemma med min sötis till i höst^^<3 Jag klagar inte, hoppas vi klarar att få ihop det ekonomiskt bara:)Och till hösten får hon börja mjukstarta på dagis.5min från vår lägenhet,supernice:D

Gaah jag är jättetrött men måste sitta uppe ett tag till och grejja.Så man kommer ikapp det man har tänkt o göra.Kan ju säga att min göra lista e lååååång och jag vill att den ska bli nooooooll XD Så man slipper tänka på en massa att göra det o det hade vart skönt o inte ha något på min göra lista for once.. Visst kommer man alltid ha något att göra som måste fixas men den behöver ju inte vara fylld med 100+ saker att göra.5 räcker^^


Have a good night:D

natti natti:)




Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

RebEllen

Ensamstående & Stolt mamma till Ellen på snart 3år (i januari 2013) :) Hon e mitt syre,min luft utan henne kan jag inte andas <3

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela