youandmerebellen

Fy fan säger jag bara

Publicerad 2011-01-12 23:26:22 i Allmänt

Min underbara finaste goaste Dotter har fått Nattskräck! Det e fan hemskt att vara med om och tänk vad hon måste känna :( Ja o på dumma bvc här i stan så säger dom inte mkt, as usally :(

Asså hon bara skriker,gallskriker menar jag.Hysteriskt och när man tar upp henne e hon helt tom i blicken, när man försöker trösta henne så bara hon viftar med armarna o e jättearg. ! Hoppas detta är bara en liten kort period för det rubbar ju hennes dygnrytm. Det som var så bra innan detta. Bytte blöja för natten,tog på pjamas myste i min famn i soffan med flaska välling ^^ Och så sov hon bra från kl19 till 02-04 beroende på olika nätter o då var det upp och fixa välling igen, hur mysigt som helst. och nu skulle hon drabbas av detta. Nej jag gillart inte! Men idag la jag henne kl 19 sen vaknade hon en timme senare såklart hysterisk igen men när hon väl var lugn igen så somnade hon gott i sängen igen. Precis som jag läst i faktasidor o på forum här på internet. Shit vad skulle man göra utan internet,så bra! Ja iaf där står det ju mkt men när hon skriker o så , då e ju ögonen öpppna men egentligen så sover hon...Så när hon väl e lugnad så kommer hon att somna om realativt snabbt igen.Och ja det gjorde hon nu :) Hoppas det håller i sig nu :))

De andra nätterna har jag inte vetat hur jag skulle hantera detta så hon fick sitta uppe med mig,mysa i soffan o däckade mot mitt bröst.Hur slut som helst. Jag menar hon har aldrig haft sånt här innan o jag visste ju inte vad nattskräck var förrens jag började googla och alla "symtom" var exakt som nattskräck...

Läste även att omega 3 kan hjälpa barn med detta så det e även inhandlat, det e ju nyttigt oxå ! :P  Eskimokids blev det,luktade asgott kanske får tjuva till mig lite. Hon drack nästan allt men det sista bubblade hon bara XD haha! Min prinsessa <3

Så jag har lixom tänkt o blogga men helt ärligt har det varit så mkt med detta plus att jag e så orolig men tydligen e det helt ofarligt! Men ändå, min dotter skriker hjälplöst då tar det i mitt mammahjärta gånger 100000000000. :(.

---------------------------------------
Lördagen  8 januari!
Kalas för min 1åring Ellen som fyllde den 4januari!

Vi hade ett sk drop-in kalas att folk kom som dom ville men haha ! folket kom på samma gång så vi var väldigt många i ett kasnke inte så stort vardagsrum. Så till hennes 2årskalas ska jag nog ha 2 sittningar ;). Men man lär sig av sina misstag.

Men det var jättetrevligt ändå. Min mamma hade varit så underbar och hjälp mig fixa både tacopaj och rulltårtor! Och det var sååå goott!:D. 4 taco pajer och 3 rulltårtor. Min goa mamma hade stått uppe till 1 på natten så att hon skulle hinna för på morgonen så skulle hon fixa tårtorna o sen direkt dra till oss. Vi bor ca 25min från varandra. I varsin kommun och det funkar super^^Min familj e ändå nära men inte för nära ;)Jag älskar min familj av allt <3

Iaf så skulle jag fixa salladen innan gästerna kom men det hann jag inte haha XD de första som kom var fadder I med hennes underbara mamma M och systerdotter A :) Och även hunden I följde med ^^. Av det underbara gänget fick Ellen nån slågrej med en massa bollar o hammare så låter det när man slog och så fick hon lite pengar :) Jag fick oxå lite presenter en huvudgrejs men masserar med ni vet typ en avlång metallspindel :P och after eight. Hehe dom tog slut ganska så fort efter kalaset av mig XD.

Sen tog det en stund innan det andra gänget kom så vi satt bara myste och pratade. Ellen öppnade sin julklapp och fattade inte först men efter vi vuxna var lite besatta av den haha, så såg hon hur hon skulle göra ;) och då var det full fart med pang boom på bollarna när Ellen slog :D. Mohaha akta er;)

Ja efter en liten stund då så kom min mamma och hon langade över all mat o godisheter :Dmums!
Sen kom gäng nummer 2 o det var andra fadder,alltså fadde C,hennes mamma E och sen även deras vänner som e våra vänner (fadder C bor granne med mina föräldrar o det gör även de vännerna som kom ihop med dom) haha. Jag vill inte hänga ut för många här därför jag skriver första bokstaven bara:P. Och även kom en fin tjej vid bokstav J o hennes söta lillasyster S.

Av fadder C med familj så fick Ellen en jättefin klänning med röda byxor (från kappahl) och så en vit body där det står I <3 MUM och så lite pengar. Av J & S så fick hon kubpussel med Bamse och en söt rosa klänning o en body med färgglada svampar på:)).
Sen serverades det tacopaj o alla tyckte den var jättegood:D det var den oxå;) Har lite i frysen än^^

När det väl blev dags för tårta så kom min storebror med familj upp i det hela så haha dom fick ta tårta först och sen tacopaj ;)Av min storebrors familj  så fick Ellen pengar och en teckning min brorsdotter hade skrivit till Ellen med glitter färg^^.

Så vi sjöng alla för Ellen,vi skulle filma men lätt o vara efterklok.Har ju det inspelat på självaste dagen så det e ju tur det^^

Rulltårtan var ju hur good som helst.haha jag har en bit i kylskåpet,blev en del över XD haha. Var 3 personer som inte kom...:(En del av en helt underbar familj, mamma A o dottern S,shit dom e helt underbara^^Och min storasyster som faktikst inte hörde av sig som hon sa att hon skulle göra?!hm skärpning,syrran...

Ja o under resten av tiden så var det mkt skratt,prat och lek med Ellen. :D Hon var ovanligt trött för att inte ha sovit något, o ja hon var svår o lägga på kvällen :P. Och klockan gick alldeles för fort för sen skulle gäng nr 1 dra sig :( Jag love det gänget,underbara^^. Men innan dom drog så hann vår vän A komma och det var ju bra för Mamma M i första gänget har varit chef för både min mamma o mammas vän A som var den sista som kom:). Hon är jättesnäll.
Av henne så fick Ellen en stor kvadratisk ordbok och så fick hon en röd ros o även jag fick det:D

Sen när första gänget drog så drog oxå gäng 2 o sedan min storebror fast dom var kvar ett tag ändå^^Tillslut var det bara Jag , Ellen, mormor o vännen A som var kvar. Mkt trevligt!Försökte sätta upp prinsesstältet Ellen fick av mormor m. familjen man haha var inte så lätt själv. Så efter sista gästen dragit hem o vi lagt Ellen till sängs (hon vaknade efeter 40min) men men:P aaa iaf jag höll upp tältet o min mamma satte ihop det med pinnar o allt:D
Blev super bra,eller vänta Ellen var vaken när vi satte ihop det XD vi la henne efter det:P Både jag,Ellen o mormor fick plats i tältet samtidigt och Ellen älskar verkligen tältet.Går in o ut mååånga ggr per dag:))

Även av mormor & morfar m.familj fick hon: Prinsesstältet då^^,En hund man drar efer sig:) och pengar. Och av gammelmormor fick hon pengar:) Gammel mormor var inte där ,hon e på ett ålderdomshem..Och hon e bäst ändå:)).


Tack för alla presenter till Vackra Underbara Ellen:))Min kärlek! Och tack alla som kom och delade detta med oss^^

Även ett stooort tack till min underbara mamma,vad skulle jag göra utan dig? och du får inte tänka så att jag säger så bara för att du hjälpte mig. Jag & Ellen älskar dig <3 Oavsett ifall vi råkar i luven hum ofta ibland o sällan ibland ;)

När min mamma åkt hem senare så satt jag även uppe med en goding som inte somnade förrens efter kl 00:30 .:O. ja vad ska man säga,vad ska man göra XD hahaha.!


--------------------------------------------
Idag!

Imorrn ska vi iväg till en dagmamma inte så långt härifrån o spana in lite. Sökt dagis men det e överfullt på det dagiset. Superduper typiskt, dont like it. Men finns ju inte göra något o göra åt det heller :P. fyyyyyy!

Så ja vi håller tummarna att hon kom få plats åt henne vi ska till imorrn.(mötte henne i kön till lindex på mellandagsrean o gillade henne med en gång!Hur trevlig o sprallig som helst,raka motsatsen till den ehm gamla tanten vi var o kollade hos för några månader, tog sig för ryggen varenda gång hon hämtade något på golvet!!haha hur hade det funkat med Ellen då?nej vet du vad kanske borde pensionera sig?:P).

Åhh ja så ifall nån läser detta höll tummarna :D

Nej nu pallar jag inte skriva mera haha!

Sov gott!:))

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

RebEllen

Ensamstående & Stolt mamma till Ellen på snart 3år (i januari 2013) :) Hon e mitt syre,min luft utan henne kan jag inte andas <3

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela